fredag 27. februar 2009

Deilige fredag...

                                                                                            Foto: Susanne

Bare en liten hilsen fra meg sånn på en fredag.  Jeg skal være snill pike, god som en engel, kose meg med barna og masse godis ;O ) .... og kanskje drikke te av disse vakre koppene.

                                                                        

Noen kloke ord:

"Gud skapte mannen før kvinnen. Det er akkurat som jeg skriver. Først lager jeg en kladd" 

av Karen Blixen

Ha en super fredag alle snille piker!

Klem Susanne

 

11 kommentarer:

Heidi-anitha sa...

Endelig fredag min venn:)

Det er en ny dag, og fredag er vel favoritten til de fleste:)

Ida kommer vel etter skolen, og du kan rusle hjem...med pene støvler på bena i snøen, en kaffe i hånda og 2 interiørblader i veska..Litt tidligere enn vanlig:)

Kanskje det blir en bundt vakre blomster også? Du fortjener det...Instendig:)

Håper solen vil streife deg når du går hjem...og at fuglene synger på veien...

Håper helgen blir fyllt med latter og glede, og tid til deg og dine:) Håper jentene og de andre er i farta, og ikke minst at du er i form...

Jeg håper vi får se blå himmel og glimt av sol:) i hele helgen,og at den snøen som er meldt ikke kommer.. Den kunne vel ta en annen vei...ta turen til noen andre som kunne trenge den:)

Så yndig og søtt bilde i dag:) Når jeg ser slike gamle og vakre kaffekopper som er pastellfarget, tenker jeg alltid på oldemor.. Jeg er nesten tilbake i den lille "stua" på tunet.. kjenner den gamle lukta hun hadde i det lille huset sitt, og syntet av de gamle mokkakoppene som hun hadde i skapet sitt.

Jeg var bare 2-3 år, men husker noen detaljer som om det var i går...merkelig hvordan noen ting kan brenne seg fast i netthinnen, og vil være der for bestandig. Kjære oldemor var alltid så god og snill, og fortjener å bli husket på også:)


Kos deg i helgen,og uansett vet jeg du kommer til å være snill som en engel. Det er du bestandig...

En stor klem til deg fra meg!

h.espe sa...

Heisann...
Så fantastisk vakre kopper - må være en fryd å kose seg med en god te eller kaffetår i disse... :-)

Ønsker deg en riktg god helg, og som Heidi-Anita ønsker jeg deg alt det beste... :o)

Goklem fra Hildegunn

Livy sa...

Ja endelig fredag!
Nydelige bilder du viser i dag Susanne! Høres ut som du har lagt planer for en perfekt dag i dag :-)

Stakkars storesøster, hun har kastet opp i natt så jeg har begge jentene hjemme i dag. Hun er heldigvis bedre nå :-) Min kjære mor kommer innom i 12-tiden og skal se etter dem et par timer, da jeg har avtale med min beste veninne om en liten lunsj på Erlandsen-gleder meg :-)

Ønsker deg en fantastisk helg!
Klem fra Livy

moa sa...

hei og god fredag susanne -
vakkert bilde fra deg, skjønne kopper....og noen riktig så kloke ord fra k.blixen :0)
..god helg!
Moaklem

Randi sa...

Heia Susanne vennen!!
Årre styre,dei kjempe søte koppane du har!!!Heilt NYDLEGE,å dei fargane da..sukk!Å snild pike:-)))Å dei fine orda du kjem med da..nydleg!Bestemora mi hadde noko ligande kopper,å dei var ho kjempe redd for,vart brukt kun til bestebruk,altso til jul:-)Men godis??Gjekk bra med tannlegen da skjønna eg?:-)
Ellers så håper eg at du har det bra Susanne?HÅPER du får til ein nettbutikk snart;))
Å du,eg sa til Heidi Anitha at den snøen ho frykta at dokke skulle få,jau den kom hit du:((((Ikkje etter mitt ønske nei!!Her skifta veret så fort.Full vinter sist veke,så kom våren med sprettande snøklokker,å jammen ta i natt og idag snøa det..sukk og æsj!
Ellers så er det berre eg og "lille"bror som er heime i huset,ja eit hus på 3 fulle etasjer:o)Mennen reiste på sjøen på onsdag igjen.Stillt og stusslegt her,lite bråk!Ein draum for nokon å ikkje for andre:-)Men kansje Anette kjem heim ein tur,det er alltid kjekt og koslegt!Da kan oss spele dansemusikk å ta oss ein dans på stuegolvet:-)Oss er veldig glad i å danse her i huset:-)
Da vil eg ønske deg og dine ei super fin og kosleg helg Susanne!!NYT DET!!God og varme klem frå meg!

Monica sa...

hihi nydelig ordtak!!! det må jeg jammen meg huske på!! Godi, te i en vakker kopp hører freddan med :) Flott blog du har forresten:) Ha en nydelig helg:)

Anonym sa...

Heia "Sus"! Ja for det er det du heter på språket vårt skjønner du.. :) Så da vet du det. Jeg syns jo jeg måtte kommentere litt hos deg også, når jeg gjør det hos kona mi :) Jeg har egentlig lurt på en ting ganske lenge, jeg har ikke turt å si noe, ikke turt å spørre deg.. Ja nå er du nok spent.. heh :) Går klokka på pc din feil eller er det vår som går feil tro? Uansett når jeg leser blogginnlegga dine så er de publisert etter 00.00? Hmmm.. Men Heidi har jo tysta litt på at du er et nattdyr da, så da stemmer det kanskje bra?!:) Uansett, du får bare si fra om du trenger litt høy eller halm igjen da, låven er full. Dårlig med handel i disse finanskrise-tider :) Riktig god helg og ikke minst GOD fredag til deg og dine :)

Møøøø fra Raymond Bonde

Vintage sa...

Vilka ljuvliga koppar! ha en underbar weekend! Kram Susanne

Randi sa...

Heia igjen Susanne vennen!!
Håper du har det bra??:o)
Vil ønske deg ein super fin dag og ei god søndag i morgå!!Eg hå
per og vil tru at du nyt ein fridag på det største,kansje du må fyre ekstra i ovnen din,høyrer det er kjempe kaldt med dokke..huff!Kok deg ein kopp kakao og sett deg i god stolen og nyt det!!
Men du...kansje eg sende deg ein sms eller mail snart;)))
Da vil eg gi deg ein goooood helga klem Susanne!!Tenkjer på deg eg da;):o)Klem!
PS! Måtte flire når eg las kommentaren til Heidi`s husbonde..hehe.Den var god du!!

moa sa...

hei susanne -
håper helgen har vært strålende!
ønsker deg en ny fin uke!
..og du det drøyer litt med utfordringen av takene mine....eh har bare kjedelige tak...greit det?

moaklem

Randi sa...

Heia kjære snille Susanne !!
ÅÅÅ no var det godt at du dukka opp!! Vart litt bekymra eg no:o)Å so tenkte eg at du tenkte..hmhm( for ei mas kjerring ho der oppe på møre!!)...sukk!
Men tusen millioner takk snille du,send meg egga du i morgå eller når det passa deg veit du,IKKJE stress!!Du...kor mange pengar skal du ha?;)Du kan sende meg mail om du vil,eller...
Men æsja,så kjedla når mobil streika da!!
Men årre deg,på Mesnali..hoi!Ja men du,om hytta var på 5kvadrat so hadde du klart å gjort den SUPER fin,såpass har eg no sett da:-))Den hytta kjem til å bli kjempe kos!!Gledar meg til å sjå;))
I morgå skal eg på jobb,min første off.arb der inne:-)))GLEDAR MEG!!Men eg har vore der i ca 12 timar på opplæring no da..Men eg har gjort dette før så eg veit i grunn godt kva eg går til:-)
Eg skal jobbe, tirs,onsd,tors i 3 veke,så fred og laurd i tillegg kvar 4 veke. Heilt perfekt synst eg:-)
Ja.Ja....no ser du,vart laaangt likevel dette her:o) :-))Men kjære deg...kor i alle dager skal eg få takke deg for så god service som du gir..sukk!!Eg må tenkje;)
Ha ein fin kveld Susanne,kos deg! God klem!