torsdag 25. juni 2009

Mmmm... muffins!



Ønsker dere alle velkommen til en liten bloggmuffins :O) Fant denne nydelige oppskriften i et interiørblad for en tid tilbake. Den har blitt en favoritt her i huset! Så her kommer oppskriften:

100 gr brunt sukker
1,5 dl maisolje
2 store egg
225 gr hvetemel
1 ts bakepulver
1 ts kanel
200 gr revet eple

Ostekrem

100 gr Philadelphia Light
200 gr melis
  1. Sett ovnen på 200 grader
  2. Rør olje og sukker godt sammen.
  3. Pisk i eggene, 1 av gangen.
  4. Bland mel med bakepulver og kanel og rør det i deigen sammmen med revet eple.
  5. Fordel deigen i 12 store muffinsformer, og stek dem i ca 20 min. Avkjøl muffinsen.
  6. Rør osten med melis til en tykk glasur. Fordel kremen med skje, eller med kakesprøyte.

Hakk gjerne litt valnøtter eller pecan nøtter og ha i deigen. Du kan også tilsette banan, tørket frukt, sjokoladebiter. Her er det bare fantasien som setter grenser! Bare å prøve seg fram :O)

Tips! For at muffinsen ikke skal flyte ut anbefales det å bruke 2 papirformer. For deg som har bakeplate med faste muffinsformer, kan det være lurt å sette en papriform oppi.


Jeg har pyntet mine muffins med "perler", sukrede fioler og hortensia fra hagen. Er ikke sikker på om den egentlig er spiselig, så jeg anbefaler fioler eller stemor. De kan spises!




For å invitere dere på muffins i hagen har jeg måtte pynte litt ;O) I sinkbaljen er det "strødd" blomster fra blomsterhandler og fra hagen.



Min absolutte favorittrose :O)



Velbekomme :O)


Takk for besøket! Håper det "smakte" :O)

Sommerklem fra Susanne


8 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Ååå Susanne...
dette var virkelig vakre bilder.. jammen klarte du ikke å friste meg... Så nydelig pyntet de var...ogh rosene varkjempe skjønne... liker også denne fargen...
Ønsker deg en herlig fredag

Klem Kerstin

moa sa...

mmmm.....
nydelig - både i smak &
utsøkt å se på....mmmmmmm....

ha en fortsatt varm og fin sommerkveld -
moaklem

A-H sa...

Å det så kjempegodt ut, så vakker blomsterpynt!!

God sommerhelg:)

S & E sa...

Ååååå jeg elsker muffinsoppskrifter, har en lignende, men ikke helt lik så må prøve denne også :-)
Nydelige bilder, ha en fortsatt fin fredags kveld!

Heidi-anitha sa...

Så er det helg da:0) Var så koselig å droppe innom butikken i går. Savner den så fort når det går noen dager ekstra jeg ikke er der. Og det er jo et godt tegn:0)

Fint å få gått igjennom noen rutiner o.l også, snart er det ferietid for deg - skal nok bli godt det tenker jeg. Skal dere reise bort da? Det glemte jeg å spørre om blandt alt det vi skrævla om:0)

Nydelige muffins...Ser bare så vakre ut - for pene til å spise opp de der:0)

Kos deg i helgen. Håper sola fortsatt vil varme - og at vinden løyer:0)


Stor sommerklem fra meg!

moa sa...

halloen susanne -
skoene er kjøpt på skoringen...den har dere vel i halden også...finnes mange utrolige fine modeller og farger...og sålene er helt himmelske, som å gå på luftputer og fløyel - lovely...
..og jeg skal jobbe en uke til, så er det 3 uker ferie på meg - det skal jammen bli deilig!
...kos deg videre i helgen.
moaklem

Lisas hjem og skatter sa...

nam, det så deilig ut :)

Virkelig innbydende bilder :O)

ha ei super helg!!!

klemd

Anonym sa...

Så fint innlegg Susanne, med vakre bilder <3 (så fint det bilde av deg var)

God ferie, kos deg med muffins og søte jordbær<3

Klem Ida