torsdag 20. november 2008

Min vakre jule engel!

Stemning fra 1700 tallet...

Foto : Susanne
For 3 år siden var jeg og min kjære i Stockholm en tur. Om kvelden vandret vi litt i nærområdet
rundt hotellet. Vi gikk forbi en helt nydelig butikk, i vinduene sto det de vakreste englene jeg har sett. Vi bestemte oss for å gå innom dagen etter. Vi gjettet litt på pris, og kom til at den sikkert kostet bortimot 1500,-. Dagen etter gikk vi ivrig inn i butikken, og engelen var fortsatt like vakker. Damen fortalte at den var laget etter en 1700 modell, håndlaget, håndmalt og håret av et naturmateriale  jeg ikke husker akkurat nå. Damen som lager dem  er en grevinne fra sør Sverige .... og prisen? Uten lys 3500,- med lys litt over 4000,-. Vi gikk ut igjen, måtte tenke på det.
Engelen ble med oss hjem. Dette ble julegave til oss selv det året.
Nå er det snart advent, og høydepunktet er når denne vakre engelen kommer fram. Lysene er helt spesielle. Pærene sitter løst i holderen med magneter, og blafrer som ekte stearinlys. Vi er like fasinert, alle 5!
 


Ingen av englene er like... 

Foto: Susanne 

        Et lite glimt av spisestuen julen 2007.


Julekalenderen ifjor, vet enda ikke hvordan den blir i år...
 

Er veldig glad i denne vakre engelen også, som en av mine englebarn  laget for noen år siden!
   
                                                             
  1 uke igjen,                                                           
  jeg finner engelen frem.        
  Den stråler  av ro,
  passer den på, mon tro?
                     
 Vi sees snart igjen!                                        
 klem Susanne
 

3 kommentarer:

Magdalena sa...

nydelig engel...
så kosleig å ha noe som ikke alle har...
vakre bilder,- spisetuen også, + kalenderen,- var i en butikk i dag der kalendere var som din, men de små gavene hang fra klesklemmer på snoren( med dato på klemmene.)
;)
fin helg til deg~~~~

Heidi-anitha sa...

Hei!

Takk for i går... For kaffen og for praten og alt...Det var en spesiellt god dag...

Jeg sitter her og nyter bildene fra din vakre engel... og den utrolige nydelige spisestuen...Gud så fint du har det...Så deilig å se noe nytt og friskt...Lysekrona var bare bedårende...Og engelen helt unik....


Jeg prøver igjen å forklare så godt jeg kan.... kankje du får det til, bare du trykker på rett "knapp"....

Gå til innlogginga di.. "Blogger logg på"... Så velger du knappen med "utforming"... Så kommer du til en kollonne som det står legg til gadget i høyre felt.. Så klikker du på den.. Så får du opp et nytt felt hvor du kan legge til bilde fra pcen din, eller i fra en nettadresse...

Håper jeg har skrevet riktig... Du vet det er lettere å gjøre det i praksis, for fingrene går av seg selv..men prøv deg frem, noe galt får du jo ikke gjort...

Håper du koser deg med alene kveld. Jeg er alene også, så jeg flyr litt opp og ned trapper etter gråt og sånt...men litt titting på blogger og tv innimellom blir det jo.

Så koselig å sette frem litt nytt på bordet i dag...neste uke blir det mere jul fremme i huset.. og i butikken og tenker jeg. Du får det til du.. Stol på meg..

Stor klem til deg..

heidi

Nettan sa...

Hej! Vilken fin ängel! Och en underbar matsal!! Kul att jag hittade hit, så mycket fint!!
Kram Nettan